• Regulamin Rady Rodziców

        •  
           
          Rozdział II
          Cele działalności Rady
          § 2
           
          1. Rada jest przedstawicielem wszystkich rodziców i opiekunów prawnych dzieci uczęszczających do Przedszkola.
          2. Rada reprezentuje rodziców i opiekunów prawnych w stosunku do organów Przedszkola.
          3. Podstawowym celem Rady jest współdziałanie z Dyrektorem, nauczycielami oraz innymi rodzicami dzieci w procesach: nauczania, opieki i wychowania. Współdziałanie rodziców i pedagogów powinno sprzyjać podnoszeniu poziomu nauczania, wspólnemu rozwiązywaniu problemów wychowawczych i zaspokajaniu potrzeb opiekuńczych dzieci.
          4. Rada realizuje swoje cele w szczególności poprzez:
          a) współpracę z Dyrektorem i Radą Pedagogiczną
          b) aktywne działania na rzecz rozwoju Przedszkola
          c) umożliwienie wyrażania rodzicom swoich poglądów i spostrzeżeń w sprawach związanych z funkcjonowaniem Przedszkola oraz przekazywanie ich Dyrektorowi
          d) formułowanie opinii o sprawach przewidzianych zakresem kompetencji
          e) wspieranie organizacyjne i finansowe działań podejmowanych przez Przedszkole.
           
          Rozdział V
          Zasady gospodarki finansowej Rady Rodziców
          § 8
           
          1. Fundusze Rady Rodziców mogą pochodzić z : 
          a) dobrowolnych składek rodziców
          b) darowizn osób fizycznych, organizacji i instytucji
          c) dochodowych imprez organizowanych przez Radę Rodziców
          d) innych źródeł
          2. Pozyskane środki finansowe mogą być gromadzone na koncie bankowym Rady Rodziców.
          3. Decyzję o formie gromadzenia i przechowywania funduszy podejmuje Rada Rodziców.
          4. Osobami uprawnionymi do otwarcia konta bankowego, prowadzenia czeków oraz wpłacania i wypłacania gotówki są przewodniczący i skarbnik RR.
          5. Darowizny są zaksięgowane w księdze przychodów i rozchodów przez skarbnika RR, a darczyńca otrzymuje potwierdzenie wpłaty na kwicie KP.
          6. Na ostatnim zebraniu ogólnym z rodzicami Skarbnik RR wystawia rodzicom pokwitowanie na dowodach KP z sumą wpłaconych dobrowolnych składek.
          7. Wysokość składek rodziców proponuje się na początku każdego roku szkolnego. Propozycje wysokości składki przedstawia zarząd RR. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od uchwalonej na dany rok szkolny.
           
          § 9
           
          1. Podstawą działalności finansowej RR jest prowadzenie Księgi Przychodów i Rozchodów prowadzonej zgodnie z zasadami księgowości.
          2. Radę Rodziców obowiązują zasady celowego i oszczędnego gospodarowania środkami społecznymi, jakimi są dobrowolne składki rodziców.
          3. Dyrektor oraz Rada Pedagogiczna Przedszkola w porozumieniu z Radą Rodziców mają prawo decydować o wydatkowaniu pieniędzy na określony cel oraz na wspieranie statutowej działalności placówki.
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
    • Logowanie