Poniżej przesyłam Państwu wiadomości z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Knurowie, które otrzymałam z prośbą, aby je Państwu przekazać.

Pedagog szkolny
M. Spyrka-Stachowska

Pragnę Państwa poinformować o kontynuacji zawieszenia bezpośredniej działalności Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Knurowie.
Aktualnie jesteśmy do Państwa dyspozycji:
pod nr telefonu: 32 235 14 76; 505 691 029 (sekretariat)
drogą mailową: mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (sekretariat) i ten mail kontaktowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
nowy adres strony Poradni: http://pppknurow.szkolnastrona.pl/


Drodzy Rodzice!
Aktualna sytuacja zmusza nas do zweryfikowania naszego stylu życia, do zmiany naszych przyzwyczajeń, rytuałów, a także zmiany ról. Od zawsze uczyliście swoje dzieci, ale teraz jeszcze dodatkowo staliście się Nauczycielami wspierającymi szkołę. Również pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w trosce o wspólne bezpieczeństwo i zdrowie są zmuszeni zmienić formułę swojej pracy. Dlatego rozpoczynamy publikowanie cyklu RODZIC – NAUCZYCIELEM, w którym będziemy zamieszczać krótkie teksty dotyczące wychowania i uczenia.
Pierwszy tekst dotyczy chwalenia dziecka. Wbrew pozorom, to nie jest łatwe, ale ogromnie ważne i potrzebne. Życzymy zdrowia Pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej RODZIC – NAUCZYCIELEM TRUDNA SZTUKA CHWALENIA DZIECI Jak i kiedy chwalić, żeby chwalenie odniosło skutek?
1. Chwal takie zachowania, które chcesz, żeby się powtarzały. Pochwała jest wzmocnieniem zachowania. Dzięki niej prawdopodobnie będzie się ono powtarzać.

2. Chwalenie działa tylko, jeżeli jesteśmy dla dziecka osobami ważnymi. Dlatego najważniejsze, byśmy mieli dobre relacje ze swoim dzieckiem. Jeżeli tak nie jest – postarajmy się o ich odbudowanie.

3. Pochwała powinna być konkretna. Jeżeli mówimy „Super”, „Bardzo dobrze”, „Świetnie” to dla dziecka za mało, bo nie wiadomo do końca, czego to dotyczy, co jest dobre, co rodzic miał na myśli. Nazwij zachowanie, które powinno się powtórzyć np. „Świetnie, że poskładałeś swoje ubrania”, „Bardzo mi się podobało, że pomagasz siostrze”.

4. Powinniśmy chwalić także zachowania, które nie do końca nas zadawalają, ale świadczą o tym, że starania dziecka idą w dobrym kierunku. Chwal wysiłek dziecka w dążeniu do celu Np. jeżeli dziecko ma problem z samodzielną nauką, to trzeba je pochwalić za to, że samo wykonało, jakieś jedno zadanie lub jego część. To na pewno doda mu skrzydeł w pokonywaniu trudności.

5. Pamiętajmy o tym, że dzieci uwielbiają być chwalone, ale tylko jeżeli jest to szczere i prawdziwe.

Jestem do Państwa dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie
Małgorzata Ślązak