Mieliśmy okazję zaobserwować pierwsze kroki młodszych dzieci w programiwaniu. Do tego celu został użyty program SCRATCH.

Praca projektem jest bardzo często realizowana na zajęciach w szkole Moneyrea. Mamy okazję obserwować kilka projektów realizowanych w tym tygodniu. Jednym z nich jest projekt VIKING BOY. Uczniowie poznali historię wikingów, czytając książkę. Następnie poznane treści przedstawiali poprzez rysunki i portrety. Motywy z książki były odgrywane przez dzieci na szkolnym podwórku, co było fotografowane za pomocą tabletów. Następnie dzieci wykorzystywały zdjęcia tworząc komiksy w programie COMIC LIFE.

SŁOIKI UŚMIECHU - JARS OF SMILE. Kolejny projekt polegający na wykorzystaniu jednego przedmiotu za pomocą którego rozwija się wiele umiejętności.
Słoik - dzieci malują go farbami i ozdabiają elementami zrobionymi własnoręcznie (artystyczne). Następnie tworzą życzenia, szukają sentencji w internecie, które następnie drukują (ICT). Słoiczki będą wykorzystane jako wazoniki, które są prezentem dla kolegów. Dzieci przekazują sobie podarunki wraz z komplementami i życzeniami (sześciotygodniowy blok HELPFULNESS). Drugi sposób wykorzystania wazoników to ich sprzedaż i zarobek na materiały potrzebne do realizacji kolejnych projektów (ekonomia).

Kolejną formą wykorzystania ICT na lekcjach są OZOBOOTS - małe roboty, które poruszają się po śladzie narysowanym przez dziecko. Rozwija to umiejętności manualne szczególnie u najmłodszych.

CYBERBULLYING - Przeciwdziałanie przemocy w internecie jest bardzo widoczne w szkole. Treści są poruszane na zajęciach jako temat oraz dzieci są przestrzegane przed zagrożeniami poprzez rożnego rodzaju ostrzeżenia rozwieszone w klasach i na korytarzach.

Zobacz więcej